niedziela, 1 września 2013

Poezja

Co widzę ?
Skupione i skoncentrowane twarze
nie oglądają się za siebie.
Nie widzą barier, nie znają murów.
Podążają  bezwładnie,
niesione prądem tworzonym przez ich własne ciała.
Puste umysły wpatrzone w cel .
Miliardy dusz,
bezwładnie krzątających się na łonie wszechrzeczy.
Smutny dramat tworzony przez nędznego pisarza,
który u kresu swojego żywota otwiera oczy.
Piszę.
Dopiero wtedy zobaczysz kłamcę kiedy wstaniesz,
mydlicie nam oczy ale my mamy wodę.
Nie potrafię sięgnąć pamięcią  tak daleko
by ujrzeć naprawdę szczęśliwego człowieka,
by zobaczyć jego twarz,
by poczuć ciepło jego wzroku,
by zanurzyć się w jego spełnionych marzeniach.
Ja marzę o dniu,
kiedy on podejdzie do mnie  i podaruje mi mój własny klucz.




Spójrz!
Żelazny krzyk ludzkiej nienawiści
otoczony morzem martwych ciał,
poległych żołnierzy którzy już nigdy nie wstaną.
Tam mały chłopiec walczy za głupotę dorosłych,
upada wstać nie zdoła, 
nie zdoła udźwignąć tego brzemienia.
Walczy za wolność?
Za niedoszłe cele? 
Za życie ?
Za śmierć.
Rychłą zapewne.
Patrz!
Już go nie ma.
Odwracasz oczy ?
Dlaczego ?
Boisz się, wolisz być ślepy, wolisz nie wiedzieć,
niewiedza jest skarbem czystego sumienia.
Sumienia nie skażonego grzechem brata.
Świadomym wyborem.

Ja popatrzę ten jeden raz.




Droga
Widzę tylko horyzont, za mną drzwi zamknięte. Przede mną przestrzeń nieopisana, w barwach zieleni i igrające ze mną płomyki deszczu. Nadzieja czy pustka? Czuję na sobie zielone szpony puszczy życia, targają moje ciało , rozrywają mi skórę, cała płonę zalana zieloną krwią. Nie ma odwrotu. Drzwi zamknięte. Bezgłowe postacie stoją przede mną. Zielone? Nie widzę. Rozmywają się pogrążone w mroku. W mroku pełnym zieleni. Przed mną tylko droga.
Muszę iść.
W.

15 komentarze:

Unknown pisze...

Świetne. Kocham wiersze i poezję :) Zapraszam. Czarny Kot

Unknown pisze...

Wspaniały wiersz :)
Pozdrawiam :)

http://monika-agness.blogspot.com/

Klaudia pisze...

Cudowny wiersz ;)
Napewno będe tu wpadać :D

http://zdrowe--odzywianie.blogspot.com/

madd_aa pisze...

Świetny wiersz..
``Nie potrafię sięgnąć pamięcią tak daleko
by ujrzeć naprawdę szczęśliwego człowieka,
by zobaczyć jego twarz,
by poczuć ciepło jego wzroku,
by zanurzyć się w jego spełnionych marzeniach.
Ja marzę o dniu,
kiedy on podejdzie do mnie i podaruje mi mój własny klucz.,, Ten tekst trafił do mnie najlepiej..

Unknown pisze...

Jeju, świetny !!! *.*
Zapraszam
http://anamarafashion.blogspot.com/

Anonimowa pisze...

Wspaniały wiersz

Unknown pisze...

Hej, chciałam Cie poinformować, że zostałeś nominowany do L.B.A. Więcej informacji na moim blogu w zakładce "Nominacja L.B.A"

http://rymopis.blogspot.com/p/blog-page_2.html

Anonimowy pisze...

Piękny wiersz... Wu, pisz więcej i częściej ;)

Unknown pisze...

Ooo mamciu cudowny wiersz.
Przy okazji bardzo fajny blog, lubię takie czytać, także..lądujesz u mnie w obserwowanych : )

Anonimowy pisze...

Wiersz mi się bardzo podoba :)
Pełen uczucia, serca.. :)
Jednak ostatnia zwrotka:
Dopiero wtedy zobaczysz kłamcę kiedy wstaniesz,
mydlicie nam oczy ale my mamy wodę.
Nie potrafię sięgnąć pamięcią tak daleko
by ujrzeć naprawdę szczęśliwego człowieka,
by zobaczyć jego twarz,
by poczuć ciepło jego wzroku,
by zanurzyć się w jego spełnionych marzeniach.
Ja marzę o dniu,
kiedy on podejdzie do mnie i podaruje mi mój własny klucz.

Tutaj musisz popracować - wierz nie musi powstać już, teraz, masz na niego wiele, wiele czasu :) Piszesz dobrze, jednak pamietaj by nie pisać nic na siłę Nie zCzasem warto napisać krótszy, a lepszy tekst :)
Pozdrawia serdecznie ;)

Anonimowy pisze...

Fajny wiersz. Tylko czemu musisz tak dramatycznie pisać?

Unknown pisze...

W wierszach które piszę staram się przedstawiać swoje przemyślenia czy prezentować problemy które uważam za warte dyskusji czy chociażby poruszenia.
Chociaż jestem świadoma że lepiej czyta się utwór rymowany i nieco bardziej optymistyczny, więc postaram się w najbliższym czasie tkać tu humorem.
Pozdrawiam :-)
W.

Anonimowy pisze...

Mimo wszystko piszesz bardzo przyjemnie ;)
A napisz do mnie na adres email który mam na blogu, mam pewne pytanie :)
Pozdrawiam

Unknown pisze...

Wiersz - cudo. Chciałabym tak pisać jak ty, ale talent gdzieś uciekł. I pewnie nie wróci. :c Zapraszam do mnie: julaaandavadie.blogspot.com

Anonimowy pisze...

Wow! Podziwiam, że umiesz tak pisać.

Prześlij komentarz